Evaluatiemiddelen

A. Kleuteronderwijs

De kleuterschool en de eerste graad van de lagere school werken momenteel reeds met een schooleigen digitale leerlingvolgsysteem, te vinden op smartschool.

 

B. Lager Onderwijs

Een toets is een parameter om een diagnose, remediëring op te bouwen.

Wij meten en waarderen permanent de behaalde resultaten bij onze leerlingen door:

  • Spontane en gerichte observatie (dagelijks).
  • Spontane en gerichte klas- en/of individuele gesprekken.
  • Dagelijkse inoefentaken en overhoringen.
  • Toetsen na elke leerstofstap (leerlingvolgsysteem ingebouwd in taalmethode eerste leerjaar).
  • Toetsen voor wiskunde na elke rekensprong (ingebouwd in de methode)
  • Toetsen tussendoor.
  • Eindtoetsen (einde schooljaar)
  • OVSG-toetsen (einde 6de leerjaar )
  • Leerlingvolgsysteem “Welbevinden en betrokkenheid” van F. Laevers.

De gegevens worden door de leerkrachten aangevuld door genormeerde toetsen zoals VLOT.