Rapportering

A. Kleuteronderwijs

Onze evaluatiegegevens brengen we over:

  • Mondeling aan de ouders bij oudercontacten.
  • Bij occasionele gesprekken.
  • Via meegeven van speelleerblaadjes, knutselwerkjes, …
  • Tijdens overlegmomenten.

Als ouder kan je steeds op de hoogte blijven van de ontwikkeling van je kind en de gebeurtenissen in de school door onder meer:

  • Gesprekken met de kleuterleidsters tijdens oudercontacten op initiatief van de school of op aanvraag van de ouders of de directie
  • Informatie- en gespreksmomenten.
  • Informele contacten met de kleuterleidsters voor en na de activiteiten of na afspraak.
  • De heen en weermap met werkjes van de kleuter.
  • Schriftelijke mededelingen door de directie of kleuterleidster.
  • Rechtstreeks betrokken worden bij het klasgebeuren door mee te werken aan activiteiten.
  • Contacten met het CLB-team.

 

B. Lager Onderwijs

Onze evaluatiegegevens brengen we over via:

  • Ons puntenrapport (5x per jaar)
  • Mondelinge rapportering tijdens de drie individuele oudercontactavonden.
  • Occasionele gesprekken.
  • Agenda: als communicatiemiddel tussen ouders en school, deze moet dagelijks worden ondertekend door de ouders.
  • toetsen ter ondertekening.
  • Gesprekken op afspraak i.v.m. de ontwikkeling van het kind. Dit gebeurt op aanvraag van kernteam, leerkracht of ouders of andere betrokkenen.

Kinderen van gescheiden ouders ontvangen op schriftelijke aanvraag een dubbel van het rapport.

Als ouder kan je tevens op de hoogte blijven van de vorderingen van je kind d.m.v.:

  • De schriften en/of kaften.
  • Huiswerken: zelfstandig uit te voeren opdrachten als inoefening van de lessen.
  • Informele en formele contacten met leerkrachten, zorgcoördinator.

Onze evaluatiegegevens zijn ook terug te vinden in het begeleidingsdossier.